lørdag 15. februar 2014

Regnbue i februar


Jeg hiver meg på regnbuefarger14 på pinneguris ravelrygruppe. Sannsynligvis er jeg litt sent ute, men som den impulsive og lett påvirkelige strikker jeg er så blir det bare sånn noen ganger. Jeg blir kanskje ferdig, kanskje ikke, men det spiller for så vidt ingen rolle for meg.  Det er flotte premier å vinne og jeg skulle ikke hatt noe i mot å vinne noen av dem, men det er ikke derfor jeg hiver meg med.
Formålet er godt og derfor blir jeg med.


Å sette søkelyset på at vi alle er likeverdige uansett hvilken seksuell legning vi måtte ha, uansett hvor vi er født, uansett sosial/økonomisk status, uansett alt så er vi alle mennesker og alle "farger" er like fine.
Hva kan vel være en bedre anledning enn nettopp nå disse Ol-tider, og mens vi ennå er i en heller fargefattig februar?
Jakka her strikket jeg for en del år siden, en skikkelig regnbuejakke, men den er altfor stor dessverre. Jeg liker den godt og bruker den selv om den nesten ramler av meg.
Dette var første gang jeg strikket med Kauni som da var et helt ukjent garn for meg.

Lenge, lenge har jeg tenkt å strikke meg en ny, men det blir liksom aldri tid eller rom for det mellom alle de andre "strikkelystene". Men nå som dette temaet dukket opp og jeg er i en prosess med å krympe lageret mitt for rester og enslige nøster så kom inspirasjonen.
Jeg har funnet frem alt jeg har av flerfarget sokkegarn med lange fargeskift pluss noen biter tynn alpakka som forøvrig passer godt her ettersom sokkegarnet er av den pusete typen; Delight og noe annet som jeg ikke husker navnet på.
Bildet er ikke av de beste, vi mangler lys, og det er mørkt både ute og inne for tiden. Ute regner og blåser det og lyset glimrer  (går det an å si det?) med sitt fravær, så å ta bildet der var bare å glemme.
Men dette er jo ikke noe ferdigprosjektbilde så jeg lar det passere.
Det er ikke mye gult å finne i nøstene mine og ikke har jeg gult i andre kvaliteter heller som kan brukes.
Gult er tydeligvis en mangelfarge i mine skuffer, og nå som jeg er med i denne KALen så blir jeg nok nødt til å skaffe meg noe mer gult. Tenker det blir noe gult i kantene på en eller annen måte.



10 kommentarer:

  1. Den var virkelig fin ! Klem fra Beth

    SvarSlett
  2. Herlig med farge, særlig nå som alt bare er hvitt, hvitt, hvitt. Din jakke ser så fin og myk ut, skjønner godt den har blitt en favoritt :)

    SvarSlett
  3. Fin jakke på gang. I går var det såvidt sol her, men selvsagt regnet det også, så da var det regnbue over Mjøsa i februar :D

    SvarSlett
  4. Nydelig jakke du har, skjønner godt at du bruker den - og at du vil strikke deg en ny :-)

    SvarSlett
  5. Jakken din er helt herlig! Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg, hadde også tenkt å melde meg på med hjertekjolen, men vet ikke om det er nok farger i hjertekjolen og jeg finner ikke ut hvordan man legger ut bilder på ravelry…. Ha en fin søndag hos deg!

    SvarSlett
  6. Spennende regnbuestrikk!! Jeg gleder meg til å se den ferdig... Med litt gult også! ;)

    SvarSlett
  7. Så sant, så sant. Og jakka blir fin!
    Er med på regnbuefebruar jeg også. Det var slett ikke planlagt - det skjedde helt på impulsen.
    Ha en fin onsdag!

    SvarSlett
  8. Jeg må finne ut om jeg har mange nok farger i samme kvalitet før jeg hiver meg på i siste liten :-)

    Jakken kommer til å li kjempefin (slik som den første)!


    Det er give away hos meg om du vil bli med :)

    SvarSlett
  9. Veldig fin har du strikt jakken. Lykke til med ravelrygruppe pinneguri!
    Jeg var med til vottergruppe "den hemmelige hagen" - det var koselig med strikke. Nå jeg er for sent med regnbueprosjekt.
    Herlig fine farger nå her - våren kommer snart :-) Ha det veldig fint. Hilsen hjertelig fra Viola

    SvarSlett
  10. Marit, jeg blei så glad for gjensynet med denne utrolig lekre regnbuejakka di! Brakte minnene tilbake om første gang jeg møtte deg tilfeldigvis i en heis, og bare måtte kommentere den fantastiske jakka di! Skjønte med en gang at her var det ei dame jeg kom til å like! (jeg tror kanskje mannen din var der i heisen også, men jeg må innrømme at han jeg ikke tror jeg hverken så han eller hilste på han, blendet som jeg var av jakka di!) Og det var forste gang jeg så et plagg kantet med icord. Takk for masse inspirasjon både da og siden her på bloggen. Synd at jakka har blitt for stor (har du krympa?), men godt en ny er i siget!

    Klem klem til deg, god helg!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar,
jeg setter stor pris på hver eneste en.