fredag 29. november 2013

Votter til hele buketten



Rillevotter på to pinner, lettere og kjappere går det knapt an å få det til, rene  kinderegget.
1: De er kjekke å ha i ekstratøykurven i barnehagen, eller hjemme for den saks skyld,
2: De er kjappe og lette og strikke.
3: De er fine å bruke opp litt restegarn på. Her kan man mikse og trikse av hjertens lyst.
Det ble til slutt fem par før jeg gav meg; et til hver av barnebarna.
Jeg ser at vi er flere som har blogget disse i dag. Annepålandet har laget noen gule, kule og jeg har i flere dager nå strikket rille på rille innimellom arbeidet på Next year in Lerwick genseren.
Alle vottene er strikket med dobbel tråd av ymse slag, her er sokkegarn av diverse sort, pluss litt alpakka. Oppskriften er Kathrine Gregersen fra boka Strikk til nøstebarn.
Jeg har av en eller annen grunn en sterk motvilje mot å sy sammen strikkede saker og ting. Jeg synes det er kjedelig og veldig ofte blir det ikke pent heller,så når jeg kan, plukker jeg opp masker og strikker sammen. Her har jeg gjort det på alle vottene. Det gikk greit med sidesømmene, men tommelen ble litt for klumpete på den måten så jeg droppet det der og strikket rundt i omganger istedet. Alt for å slippe å sy!

Bildene er ikke gode, beklager det, men som unnskyldning kan jeg jo bruke mangelen på lys og fotografiapparat. Disse er knipset inne på kjøkkenbordet med telefonen. Kameraet mitt er til reparasjon og sårt savnet.

5 kommentarer:

  1. Helt enig med det å sy sammen strikkeplagg på, jeg liker heller ikke det. takk for tipset til oppskriften på denne. Fine votter det ble :-)

    SvarSlett
  2. Varma fina vantar, det blir fort många om familjen är stor :)

    SvarSlett
  3. Har aldri plukket opp og strikket sammen masker, men det høres langt mer gøy ut enn å sy sammen. Nå må jeg finne en video som viser hvordan man gjør det :-)

    SvarSlett
  4. Så mange fine votter! Ypperlig restegarnsprosjekt!

    SvarSlett
  5. Supert tips, fra nå av skal jeg ikke sy sammen disse vottene mer, jeg liker heller ikke monteringsarbeid på strikketøyet mitt. :) Har masse restegarn, så det kan bli mange fine votter, og man kan jo ikke få mange nok til barnehagebarne, for de forsvinner før man vet ordet av det, og gjerne før man har merket de med navn også. :(

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar,
jeg setter stor pris på hver eneste en.