onsdag 5. mars 2014

Stæren er kommet, det ER vår, og en beklagelse


I dag landet den første flokken med trekkende stær her i hagen hos oss. Det måtte være minst 20 stykker av dem. Det var ikke helt enkelt å telle for de vrimlet overalt og synes å være alle steder på en gang. De var sikkert både sultne og trøtte etter en lang flytur.
Men det betyr at nå er det VÅR dere!

Måtte bare få med en god nyhet, en glede slik at ikke hele dette innlegget handler om den irriterende ordbekreftelsen.
Jeg har bestemt meg for at det skal være ordbekreftelse for kommentering også her på bloggen.
Jeg er slett ikke komfortabel med det og jeg vet jeg har gitt uttrykk for at det er noe herk.
Bevis at du ikke er en idiot liksom? Jeg synes bare den setningen er idiotisk! Jeg blir idiot både titt og ofte når jeg skal kommentere hos de av dere som har innført det. Tegnene er ofte både utydelige og små, og det kan bli rene gjettekonkurranse om hva som egentlig står der. Det tar tid å skulle prøve mange ganger og det hender jeg gir opp.  Men nå ser jeg meg nødt til å gi det et forsøk her også for det har vært så mye nettsøppel i det siste og det vil jeg gjerne bli kvitt.
Jeg håper inderlig dere ikke slutter å kommentere, jeg håper inderlig dere ikke gir opp for jeg setter stor pris på kommentarer og ville savne det veldig hvis de uteble. Det er jo litt av poenget med bloggingen synes jeg.
tusen takk om dere tar dere tid til å legge igjen noen kommentarer også i tiden fremover!

7 kommentarer:

  1. Helt greit. Må man så må man. :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Vurderer det sterk selv, ekstremt mye nettsøppel i det siste.
    I Risør er det tykk tåke i dag, eneste fordelen med det er at snøen forsvinner og våren kommer enda et skritt nærmere :)
    Ha en fin dag :D

    SvarSlett
  3. Ja, har lurt på det jeg også, holder på å bli sprø av alle spill og tull som dukker opp, er det lett å få til? (Selv om det jo er fryktelig irriterende det også).
    velkommen stær og alt annet som hører våren til!
    Hilsen Signe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er veldig enkelt. Du bare går inn på utforming, så velger du på venstre side ; innstillinger, der velger du innlegg og kommentarer og da ser du hva du skal velge og så lagrer du det.

      Slett
  4. Så du hadde svart på bloggen min, men jeg har ikke gjort noe, kommer det sånn tall og greier frem nå? Jeg har like mye vas som kommer frem hver gang jeg går fra bloggen min til kommentarer eller til andre blogger! Grrrrr! Men takk for tips. Var på Sjølingstad i dag, ble dradd med av en kollega, verd å ta en tur, et reint fargekick. Vi hadde fri begge to.
    Signe.

    SvarSlett
  5. Har du linken til den bloggen? Kunne være gøy å se!

    SvarSlett
  6. For et kjempefint fuglebilde og for et herlig vårtegn! Blir helt glad av å se på.

    Jeg ble en stund plaget med nettsøppel, men det forsvant av seg selv da jeg stilte inn ord/nummerbekreftelse på alle innlegg som er eldre enn en uke. Foreløpig fungerer det velig fint. Enkelt for de som kommenterer innen første uken og bare litt vanskelig for de som kommenterer etter første uka.

    Du får prøve deg frem og se hva som fungerer for deg på sikt. God Søndag! :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar,
jeg setter stor pris på hver eneste en.